Jak zaprojektować opakowanie doypack z nadrukiem?
Półki sklepowe przepełnione są różnorodnymi produktami. Dlatego producenci walczą o uwagę kupujących. Między innymi wyjątkowe opakowanie może znacząco wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów. Dlatego opakowania typu doypack stały się popularnym wyborem dla wielu marek. Są bowiem wszechstronne i atrakcyjne wizualnie. Szczególnie, że opakowanie doypack z nadrukiem może przekazywać również najróżniejsze treści. Kluczem do sukcesu jest tutaj jednak właściwe opracowanie graficzne. Ciekawie zaprojektowana grafika zachęca do sięgnięcia po opakowanie.
Pierwszym krokiem w projektowaniu opakowania jest zrozumienie, kto jest docelowym odbiorcą. Należy przy tym określić cele produktu. Czy opakowanie ma przyciągać uwagę młodych konsumentów? Może mają to być opakowania bio skierowane do osób szukających ekologicznych rozwiązań? Ustalenie tego pomoże dobrać odpowiednie projekty graficzne.
To właśnie wcześniej wspomniane kolory mają ogromny wpływ na odbiór produktu. Paleta kolorów może wywoływać określone emocje. Warto przy tym przeanalizować jak kolorystyka opakowania będzie kontrastować z innymi produktami na półce. Grafika powinna być czytelna. Opakowania doypack dają możliwość zadrukowania przodu i tylu. To o wiele większa powierzchnia niż w innych opakowaniach.
Woreczki doypack dają dużą dowolność, ale przepisy prawa wymuszają zamieszczenie określonych informacji. Na opakowaniu musi znaleźć się nazwa produktu, skład, data ważności, informacje o producencie itp. Ważne jest, aby te informacje były łatwe do znalezienia przez konsumenta. Coraz więcej świadomych osób poszukuje składów produktów. Jeśli będą to dane nieczytelne lub ukryte, taki produkt z pewnością zostanie odłożony na półkę.
Konsumenci są wręcz bombardowani niezliczonymi produktami. Niewyróżniające się z masy opakowania nie będą nawet zauważone. Nie jest to jednak kwestia łatwa, bowiem konkurencja również robi wszystko, aby się wyróżniać. Można próbować eksperymentować z nietypowymi kształtami czy innowacyjnymi rozwiązaniami. Takie niestandardowy doypack z nadrukiem przyciągnie uwagę i zostanie zapamiętany.
Współcześni konsumenci są świadomi i zwracają uwagę na ekologię. Użycie materiałów przyjaznych dla środowiska podkreśl ten fakt już na pierwszy rzut oka. Opakowania ekologiczne warto wyraźnie oznaczyć, aby konsument nie miał wątpliwości, że sięga po produkt w opakowaniu biodegradowalnym. To nie tylko przyciągnie uwagę świadomych ekologicznie konsumentów. Pomoże także w budowaniu pozytywnego wizerunku marki.
opakowania typu doypackdoypack z nadrukiemopakowania bioprojekty graficzneopakowania doypackworeczki doypackopakowania ekologiczneCzy długopisy firmowe Warszawa zastępują ulotki?
Projekty graficzne Białystok - pomysł na reklamę
Projektowanie logo to zadanie dla profesjonalistów
Projekt katalogu reklamowego zleć profesjonalistom
Do czego jest potrzebna taśma pakowa z logo?