Projektowanie logo - małe, a ważne

Projektowanie logo to zadanie dla profesjonalistów

projektowanie logo

Projektowanie logo. Małe, a skomplikowane.

Logo to jeden z podstawowych i w tym samym czasie najważniejszych elementów reprezentujących markę. To właśnie jedna grafika kojarzona jest konkretnie z daną firmą. Jednak projektowanie logo nie jest prostym zadaniem. Istnieje bowiem wiele czynników składających się na dobrze wykonany projekt graficzny.

Postaw na profesjonalizm

Przede wszystkim, warto zadbać o profesjonalizm. Nie można zapominać, że logo to główna wizytówka marki. Bezsprzecznie, prawidłowo zrobiony projekt graficzny w trakcie procesu jakim jest projektowanie logo podlega zasadzie mniej znaczy więcej. Minimalistyczne wzory są zdecydowanie łatwiejsze do zapamiętania i późniejszego rozpoznawania przez odbiorcę. Co, jeśli jako twórcy biznesu, nie jesteśmy w stanie sami stworzyć własnego logo? Z pomocą przyjdzie wtedy firma graficzna, która wykona wysokiej jakości projekt, na miarę najlepszych firm.

Prace studia graficznego

Studio graficzne po przeprowadzonym wywiadzie z klientem szykuje kilka potencjalnych wzorów. Jest to najwygodniejsza usługa, dla osób nieuzdolnionych graficznie, lub które nie mają czasu zrobić tego samemu. Profesjonalnie przygotowane logo odzwierciedla charakter firmy. Dlatego tak ważna jest dobrze wykonana grafika. Przy projektowaniu logo podobnie jak też w przypadku realizacji czegoś takiego jak projekt katalogu, warto uwzględnić wszystkie szczegóły, które potem kojarzyć się będą z daną marką. Gama kolorów, konkretna czcionka, proste kształty geometryczne, lub surrealistyczne ilustracje. Logo powinno być przede wszystkim czytelne. Najbardziej istotna w realizacji usługi, jaką jest projektowanie logo, jest oczywiście nazwa firmy. Dlatego to właśnie na nią należy zwrócić uwagę. Lepiej jest więc zrezygnować z nadmiernie pstrokatego tła, na rzecz głównego napisu w ozdobnej czcionce.

Mam już logo i co dalej?

Gotowe logo możemy oczywiście umieścić na wizytówkach, stronie internetowej, stronie na Facebooku, ale także różnego rodzaju gadżetach służących jako materiały promocyjne, np. kubki. Foldery reklamowe to również świetne miejsce na pokazanie logo swojej firmy. Im częściej będzie się ono pojawiać, tym lepiej zostanie zapamiętane przez potencjalnych klientów. A to wpłynie pozytywnie na wyniki sprzedaży i rozpoznawalność marki wśród ludzi.

projektowanie logoprojekt graficznyfirma graficznastudio graficzneprojekt katalogufoldery reklamowe